Geef jouw profiel de nodige aandacht: profile optimization

Oh no, don’t forget to optimize your social media profiles! Als échte social network lovers zijn we allergisch aan profielen die niet tot in de puntjes verzorgd zijn. Kleine aanpassingen maken vaak een groot verschil voor een bezoeker. Our suggestion? Zorg ervoor dat jouw profiel tiptop in orde is en een goede indruk geeft aan de klant. Want… you only can make a first impression once! Versterk jouw online presence met deze tips!

Het begint allemaal met je username

Het lijkt simpel, maar het kan toch een grotere uitdaging worden dan je dacht. De naam van je brand is soms al bezet als username. Of veel variaties met een kleine twist bestaan al waardoor het voor gebruikers moeilijk wordt om jouw profiel te vinden. Welke username je ook kiest, het moet quick and easy zijn om jouw brand te vinden. Een ellenlange zoektocht om dat ene merk te vinden? Daar houdt niemand van!

So, who are you?

Soms valt het wel eens voor dat iemand per toeval op jouw profiel belandt. De ideale kans om die persoon van jou en je product of dienst te overtuigen! Nice! Jouw bio geeft je de mogelijkheid om meteen duidelijk te maken waar jouw brand precies voor staat! Een sloppy bio? Please no! Zorg voor een bio die er picobello uitziet én to the point is.

Onze tips? Laat op een beknopte manier weten wat je precies doet. Wanneer je in je bio zoekwoorden gebruikt die gelinkt worden aan jouw merk kan dat ervoor zorgen dat mensen ook op die manier op jouw profiel terechtkomen. And last but not least: gebruik een call to action!

Say cheese?

In een overzicht van profielen die dezelfde woorden in hun username gebruiken als die van jou is het verstandig om een makkelijk herkenbare profielfoto in te stellen.

Zorg bijvoorbeeld voor een duidelijke afbeelding van jouw logo. Focus hierbij op de leesbaarheid van de layout én kleurgebruik. Heb je een lange bedrijfsnaam? Gebruik het deel van de merknaam die mensen zich herinneren en hoe jij bekent staat.

Maak gebruik van jouw persoonlijke billboard

Een omslagfoto geeft je de kans om een giant billboard op jouw profiel te plaatsen. Zorg voor een foto die meteen duidelijk maakt wat jij precies doet en wie jij bent. Waarom? Branding!

Doe je dit niet? Dan mis je een gigantische kans om jouw merk in het geheugen van je bezoeker te prenten. Brand awareness zorgt ervoor dat je klanten zich aangetrokken voelen tot je merk en je zo voor een deeltje al hun vertrouwen wint.

Alle info die jouw klant nodig heeft

Linktree is een makkelijke oplossing om meerdere linkjes mee te geven met je klant. Met Linktree maak je een landingspagina aan waarop je meerdere links kunt toevoegen die doorverwijzen naar een andere webpagina. Op die manier kan je alle info die jouw bezoeker misschien zoekt, samenbundelen op 1 plaats die makkelijk te vinden is.

There’s only one downside… Wanneer jouw bezoeker niet meer doorklikt naar jouw eigen pagina (omdat die misschien verwachtte op jouw website uit te komen) raak je die bezoeker eventueel kwijt. En gaat Linktree met jouw web traffic gaan lopen!

Conclusie

Het optimaliseren van jouw socials kan wat tijd in beslag nemen, maar die tijd is zeker en vast well spended. De droom van iedere ondernemer die inzet op social media marketing hoopt namelijk op organische web traffic!

Yes, we know! Jouw to-do list stopt maar niet met groeien. Besteed daarom het beheer van jouw social media uit aan een team vol sociale hippo’s die deze taak maar al te graag voor jou uitvoeren. Twijfel niet en boek een belafspraak, dan leggen wij graag uit hoe wij kunnen helpen met jouw socials!